Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
Forum İstatistik
Forum Saphira'ya Hoşgeldin; Misafir
Senin Toplam 0 Mesajın Var.
Perş. Ocak 01, 1970 Tarihinden Beri Bizimlesin
Son Ziyaretiniz: Perş. Ocak 01, 1970
Son Üyemiz : https://forumsaphira.yetkin-forum.com/u157

5835 Gündür yayındayız
2162 Konumuz var
9233 Mesaj gönderildi
Senden İyi Olmasın 155 Kullanıcımız Var
Saat Kaç?
En son konular
» kısacaa ßhenn :)
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Icon_minitimeCuma Ara. 31, 2010 4:52 pm tarafından ilkerarslan

» Yine Yeniden Saphira' 10
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Icon_minitimeÇarş. Ekim 06, 2010 1:26 pm tarafından AdminCem

» herkese selamlar .)
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Icon_minitimeÇarş. Ekim 06, 2010 12:50 am tarafından AdminCem

» evet ben yeniyim (:
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Icon_minitimeÇarş. Ekim 06, 2010 12:50 am tarafından AdminCem

» - ******ün Hayatı Anıları ****** resimleri yazıları -
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Icon_minitimeÇarş. Eyl. 29, 2010 4:02 pm tarafından rtnrtn

» EmRe ayDıN fotoLaRı 2...
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Icon_minitimeÇarş. Haz. 23, 2010 7:05 pm tarafından matraq.xD

» kaLan sağLaR seNin oLsuN..(RESİMLİ)
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Icon_minitimeÇarş. Haz. 23, 2010 7:03 pm tarafından matraq.xD

» Bu keZ anLadım ( resımLı)
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Icon_minitimeÇarş. Haz. 23, 2010 7:03 pm tarafından matraq.xD

» içecek şişelernden sanat..
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Icon_minitimeÇarş. Haz. 23, 2010 6:58 pm tarafından matraq.xD

» yumuRta kabukLaRına bakıNn süpeRr bnce ;)
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Icon_minitimeÇarş. Haz. 23, 2010 6:57 pm tarafından matraq.xD

En iyi yollayıcılar
muzur_kedi
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_lcapTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Voting_barTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_rcap 
AdminCem
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_lcapTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Voting_barTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_rcap 
*ßOnNy--girL*
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_lcapTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Voting_barTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_rcap 
ßüshRa
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_lcapTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Voting_barTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_rcap 
ßaTeRiST DeN!Ss
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_lcapTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Voting_barTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_rcap 
saphira_smge
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_lcapTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Voting_barTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_rcap 
Angelic Girl
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_lcapTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Voting_barTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_rcap 
PeSiMiST_SaGoPa_KaJMeR
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_lcapTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Voting_barTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_rcap 
baqtery
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_lcapTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Voting_barTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_rcap 
JeLibon
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_lcapTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Voting_barTÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_rcap 
Program İndir
Spor Haberleri
Anket
Yeni Tema Ve Arkaplanımız Nasıl???
Süper Ötesi
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_lcap67%TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_rcap
 67% [ 2 ]
Öğğ İğrenç
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_lcap0%TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Ne İyi Ne Kötü Fifty Fifty
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_lcap33%TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Vote_rcap
 33% [ 1 ]
Toplam Oylar : 3
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
Adminle İletişim
Destekleyenler
free forum
Sitemizi Destekle
https://forumsaphira.yetkin-forum.com/tell_friend.forum?f
Facebook Ekle
Cem Agirgez

Kartınızı Oluşturun
Istatistikler
Toplam 155 kayıtlı kullanıcımız var
Son kaydolan kullanıcımız: ilkerarslan

Kullanıcılarımız toplam 9233 mesaj attılar bunda 2162 konu

 

 TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
AdminCem
Site Kurucusu
Site Kurucusu
AdminCem


Erkek Mesaj Sayısı : 1554
Ruh Halim : TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Manyak10
Kayıt tarihi : 29/05/08


Başarı:
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Left_bar_bleue1000/1000TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Empty_bar_bleue  (1000/1000)
Rep Puanı:
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Left_bar_bleue944/1500TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Empty_bar_bleue  (944/1500)

TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Empty
MesajKonu: TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3   TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3 Icon_minitimePaz Haz. 01, 2008 1:33 pm

Âşık tarzı Türk şirinin nazım şekil ve türleri şunlardır:

Şekiller: koşma, semai, varsağı, destan.

Türler: güzelleme, koçaklama, taşlama, ağıt.

Âşık edebiyatının önemli temsilcileri:

13. yy: Yunus Emre

16. yy: Karacaoğlan, Pir Sultan Abdal,

17. yy: Köroğlu, Âşık Ömer, Gevherî, Kayıkçı Kul Mustafa, Ercişli Emrah

19. yy: Dadaloğlu, Dertli, Erzurumlu Emrah, Batburtlu Zihni, Seyrani, Ruhsati...

20. yy: Âşık Veysel, Murat Çobanoğlu, Şeref Taşlıova, Sefil Selimi...

Günümüz Halk Edebiyatı
Genel Özellikler
Türk halk edebiyatı Anadolu’da 13. yy.da Yunus Emre’yle ve 14. yy.da yazıya geçirilen Dede Korkut Hikâyeleri’yle ilk olgun ürünlerine vermeye başlamıştır.

Anadolu’da “ozan”ın ve “kopuz”un yerini “âşık” ve “bağlama” almıştır.

Baştan beri anonim olarak süregelen halk edebiyatı özellikle 15. yy.dan itibaren hem anonim hem de kişisel ürünlerle gelişmesini sürdürmüştür. Son dönem Türk halk edebiyatı sadece kişisel ürünlerle kendini göstermektedir.

Şehirde yaşayan eski halk şairleri divan şiirinden de etkilenmiş, günümüz halk şairleri ise konu ve tema bakımından şiiri daha da genişletmişleridir.

Şekil bakımından halk şiirinde değişiklik görülmez; muhteva ise değişen zamanın ve diğer edebiyat dallarının tesiriyle çağdaşlaşmıştır. Buna rağmen mazmunlar, sıfatlar, dertler, sevinçler aynıdır.

Âşık Veysel, Ali İzzet Özkan, Talibî Coşkun, Erzurumlu yaşar Reyhanî, Şeref Taşlıova, Karslı Murat Çobanoğlu günümüz halk şiirinin başlıca temsilcileridir.

Dinî-Tasavvufî Türk Edebiyatı

Dinî-Tasavvufî Türk edebiyatı İslâmiyet’in ve Tasavvufun etkisiyle ortaya çıkmıştır.

İslâmiyet’in kökleşip yayılmasında büyük etkisi olan tasavvuf, zamanla edebî eserlerde de işlenmiş, din ve tasavvuf, edebiyat aracılığıyla yayılmaya çalışılmıştır.

Tasavvuf, fizik ötesi gerçekleri, insanı, insanlığı ve evreni kapsayan bir düşünce düzeni, bir din felsefesidir. Kalbi dünya alâkalarından ayırarak, Allah sevgisiyle doldurmayı amaçlayan tasavvuf, bir düşünüş ve inanç sistemidir. İçinde yaşadığımız âlemin esrarı nedir? Niçin yaşıyoruz? Niçin geldik bu dünyaya? Biz neyiz? Yaşamanın anlamı, var olmanın aslı, gerçek başlangıç ve son nelerdir? İşte tasavvuf bu sorulara cevap vermeye çalışır.

Tasavvufa göre her şeyin kaynağı Tanrı’dır. Evrenin varlığı Tanrı’nın güzelliğinin yansımasıdır. Tanrı tek güzelliktir ve tek varlıktır. İnsanlar da Tanrı’nın birer parçasıdır. İnsan yaratılmakla, dünyaya gönderilmekle aslında gurbete gönderilmiştir. Herkes ona kavuşmak için çalışmalıdır. O’na kavuşmak için çabalayanlara ve O’nun mutlak ve eşsiz güzelliğine hayran olanlara âşık denir. Mutasavvıf ise âşık olmanın yanı sıra, tasavvuf felsefesini yazı ve şiirlerinde işleyen, insanlara tasavvufu, dolayısıyla insan ve Allah sevgisini aşılayan kişilerdir.

Bunlardan Hoca Ahmet Yesevî (Öl.1167), Anadolu Türklerinin geliştirdiği tasavvuf edebiyatının ilham kaynağıdır. Onun Divan-ı Hikmet adlı tasavvufî eseriyle ve Orta Asya’dan Anadolu’ya gönderdiği öğrencileriyle Türk Tasavvuf edebiyatının XIII. yy.da temelleri atılmıştır. Bu edebiyat, Bektaşîlik tarikatiyle gelişmiş, Yunus Emre ile en mükemmel anlatım yeteneğine ulaşmıştır.

Yunus Emre’yi bu kadar üne kavuşturan bir başka özellik de dinî-tasavvufî konuları ayrımsız bir insan sevgisiyle anlatmış olmasıdır. XIII asrın ikinci yarısıyla XIV. Asrın başlarında yaşamış olan Yunus Emre, şiirde çığır açmış büyük sufî ve şairdir. Yunus Emre; Divan, Aşık, Tekke ve Tasavvuf Edebiyat tarzlarının her üçünde de etkili olmuştur. Eserlerini sade bir dille söylemiş, hem heceyi hem aruzu kullanmış, lirik şiirin en güzel örneklerini vermiştir.

Dinî-Tasavvufî Türk edebiyatına Tekke edebiyatı da denir.

Dinî-Tasavvufî Türk edebiyatında asıl olan sanat yapmak değil, dinî-yazavvufî düşünceyi yaymaktır. Şair, mensup olduğu tarikatin düşünce sistemini, felsefesini yaymak için şiiri bir araç olarak kullanmıştır. Bunda anonim halk edebiyatının büyük etkisi olmuştur.

Tekke şairlerinin çoğu tarikatlerde yetişmiş şeyh ve dervişlerdir. Onlar dinî inançları yasaklama ve korkutma yöntemiyle değil, insanı, Allah’ı, tabiatı, cenneti vb. sevdirmekle yaymışlardır.

Tekke şiir, halk şiirinden de divan şiirinden de nazım şekilleri almıştır.

Hem aruz hem hece vezni kullanılmıştır.

Dil sadedir, çünkü halka yöneliktir.

Önemli temsilcileri:

13. yy: Mevlânâ, Sultan Veled, Yunus Emre (Divan, Risaletün-nushiye)

14. yy: Âşık Paşa

15. yy: Süleyman Çelebi, Hacı Bayram Veli, Eşrefoğlu Rumî

16. yy: Pir Sultan Abdal

C. Klâsik Türk Edebiyatı

Divan Edebiyatı başlangıçta iki yabancı gelenek olan Arap-Fars (özellikle Fars) edebiyatları geleneğine dayanarak kurulmuş, zaman içinde taklidi aşan Osmanlı terkibi ve üslûbuna ulaşarak millî edebiyat hüviyetini kazanmıştır.

Klâsik Türk edebiyatı gibi Batı tesirinde gelişen Türk edebiyatı da zamanla kendi benliğini kazanmıştır. Doğuş ve gelişme serüvenleri birbirine benzer.

İslâmîyet’in yerleşmesi sürecinde oluşmaya başlayan bir edebiyattır. Bundan dolayı konuları arasında din, Allah, peygamber, tasavvuf vb. önemli bir yer tutar.
13-19. yüzyıllar arasında ürün veren bu edebiyata şairlerinin şiirlerini “divan” adı verilen yazmalarda toplamaları dolayısıyla Divan edebiyatı denir.

Bu edebiyat, medrese kültürüyle yetişen aydın şairlerin Arap ve İran edebiyatını örnek alarak oluşturdukları klâsik bir edebiyattır. Zamanla bu taklit sona ererek özgünlük yakalanmıştır.

Klâsik Türk edebiyatı, eski Türk edebiyatı, yüksek zümre edebiyatı diye de adlandırılır.

Aydın tabaka, yüksek zümre edebiyatı denmesinin sebebi bu edebiyatı yapanların ve ona ilgi gösterenlerin seçkin çevrelerden oluşu olarak gösterilir. Bu bir iddiadan öteye gitmiş değildir.

Klâsik edebiyatta nesirden çok nazım önemlidir. Nesirde de nazım unsurları (seci, ahenk vb) kullanılmıştır. Nesirdeki dil nazma göre daha anlaşılmazdır.

Bu edebiyatta şekil ve muhteva bakımından belirli kalıplar vardır: güzellik anlayışı, mecazlar...

Tezkireler, şairlerin hayatlarını anlatan ve şiirlerinden örnekler veren eserler olarak bu edebiyatın tarihinin ve başarısının vesikalarıdır.

Divan Şiirinin Başlıca Özellikleri

Divan şiirinin kökleri İslâm öncesi Arap şiirine dayanır.

Bu şiir tarzı İslâmiyet’ten sonra, bu dine giren çeşitli milletlerin katkısı ile önce Arapçada, daha sonra Farsça ile Doğu ve Batı Türkçelerinde, en sonra da Hint Müslümanlarının yazı dili olan Urducada gelişmiştir.

Nazım birimi genel olarak “beyit”tir. Dört ve daha fazla dizeden oluşan bentler de kullanılmıştır.

Ölçü aruz ölçüsüdür. Son zamanlarında az da olsa hece kullanılmıştır.

Tuyuğ ve şarkı hariç bütün nazım şekil ve türleri Fars edebiyatı aracılığıyla Arap edebiyatından alınmıştır.

Kelime ve kelime grupları yönünden Arapça ve Farsçadan oldukça çok etkilenmiştir. Süslü, sanatlı ve ağır bir dil kullanmışlardır.

Redif ve kafiyeye önem verilmiştir. Göz için kafiye esastır, tam ve zengin kafiye kullanılmıştır.

Şiirlerin (kasideler ve mesneviler hariç) belli bir adı yoktur. Şiirin sonunda şairin mahlası (takma adı) geçer.

Nazım şekil ve türleri kesin sınırlarla birbirinden ayrılmıştır.

Şiirlerde genellikle konu bütünlüğü olmadığı gibi bütün güzelliğine değil parça güzelliğine önem verilir. Kısmen kasidede ama özellikle mesnevilerde konu bütünlüğü vardır.

Sanat için sanat ön plândadır.

Anlam da söyleyiş de son derece önemlidir. Bu yüzden söz sanatları bolca kullanılmıştır.

Konular genellikle gerçek hayattan uzaktır. Aşk, sevgili, ölüm, ıstırap, şarap, övgü ve din gibi konular en çok işlenen konulardır. Soyut konular işlenir.

Duygu ve düşünceler, kalıplaşmış “mazmun”larla anlatılır. Fikirler ve duygular neredeyse ortaktır. Boyun servi; kaşı keman; çenenin elma; ağzın nokta oluşu her şairde aynıdır.

Divan şairlerinin müstakil dünya görüşleri ve felsefeleri yoktur. Hepsi aynı fikirleri değişik bir biçimde söylemişlerdir.

Divan şairleri Fars edebiyatının üstatlarına yetişmeyi hedefleyip zamanla onları geçtikleri gibi birbirlerine de benzemeye çalışmışlardır. Bundan dolayı nazirecilik geleneği oluşmuştur.

Şairin kişiliğini ve büyüklüğünü, söyleyiş orijinalliği ve güzelliği sağlar.

Divan şairi daima aşıktır. Bu aşk onulmaz dert olmakla beraber şair bu dertten memnundur, onlara göre bu derdin dermanı gene bu derdin kendisidir. Hatta zamanla beşerî aşk yerini Allah aşkına bırakır. Bu sebeple âşık mecazî sevgilisine kavuşmak istemez.

En başarılı ve tanınmış divan şairleri Baki, Fuzuli, Nedim ve Nefi'dir.

Divan Nesri

Divan edebiyatında nesre inşa, nesir yazana münşi, nesirlerin toplandığı eserlere münşeat denir. Nesir türündeki eserler; tarihler, münşeat, tezkireler; ilmî, dinî ve ahlâkî eserlerdir.

Divan nesri üç bölümde incelenir:

Sade Nesir

Halk için yazılan sade anlatımlı nesirlerdir.

Bu nesirle halka yönelik masal, efsane, öykü, destan, dinî ve tasavvufî konular anlatılır.

Aşıkpaşazade Tarihi, Mercimek Ahmet’in Kabusname’si, Kul Mesut’un Kelile ve Dimne çevirisi, Evliya Çelebi’nin Seyahatname’si bu nesrin önemli örnekleridir.

Orta Nesir

Tarih ve bilim kitaplarında gördüğümüz nesirdir. Ustalık göstermek amacı güdülmediği hâlde dili sade nesirden ağırdır. Katip Çelebi’nin bazı eserleri ve Naima’nın kendi adıyla anılan tarihi bu nesre örnektir.

Süslü ve Sanatlı Nesir

Seciler (düz yazıda kafiye), söz ve anlam sanatları, bağlaçlarla uzayıp giden cümleler bu nesrin ayırıcı özelliğidir.

Dili, yabancı söz ve tamlamalarla yüklüdür.

Sanatçı bu nesirle ustalığı göstermeye çalışır.

Süslü nesir, ahlâk ve felsefe konularını işler ve bazı mektuplarda görülür.

Sinan Paşa’nın Tazarruname’siyle Veysî ve Nergisî’nin nesirleri bu türün örnekleridir.

Nesir Türleri:

Münşeat: Mektuplar ve düzyazı örnekleri.

Tarih: Tarihî olayları anlatan eserler. Örn: Naima, Neşrî...

Siyer: Peygamberimizin hayatı ve savaşları.

Tezkire: Çeşitli sınıftan meşhur insanların, özelikle şairlerin biyografileri. Örn: Ali Şir Nevai, Mecalisün-nefais; Lâtifî, Tezkire; Sehî, Tezkire; Kınalızade Hasan Çelebi, Tezkiretüş-şuara...

Surname: Büyük düğün törenleri.

Gazavatname: Çeşitli kahramanların savaşları.

Seyahatname: Gezi yazıları Örn: Evliya Çelebi, Seyahatname (17. yy.).

Hilye: Peygamberimizin iç ve dış özellikleri.

Yüzyıllara göre Divan edebiyatı

13. yy
Hoca Dehhanî
İlk divan şairi olarak kabul edilir.

Din dışı konularda ve lirik şiirler yazmıştır. Aşk en önemli temadır.

Sultan Veled
Mevlevilik tarikatinin kurucusu ve Mevlânâ’nın oğludur.

Şeyyad Hamza
Lirik şiirleriyle tanınır.

14. yy.
Ahmedî
Din dışı ve şiirleri vardır.

Divan şiirinin ilk başarılı şairi kabul edilir.

Eserleri: Cemşid ü Hurşid (mesnevî), İskendername (mesnevî), Divan...

Nesimi
Tasavvufî ve lirik şiirleriyle, özellikle tuyuğlarıyla tanınır. Şiirleri coşkulu ve akıcıdır.

Azerî Türkçesi ile yazmıştır.

Sonraki şairleri de etkilemiştir.

Divanı vardır.

Âşık Paşa
Garipname’si meşhurdur.

15. yy.
Şeyhî
Harname adlı mesnevisi ünlüdür. Mesnevi hiciv türündedir. Hüsrev ü Şirin adlı bir mesnevisi daha vardır.

Bir gazel şairidir.

Asıl mesleği hekimliktir.

Süleyman Çelebi
Mevlid’i ünlüdür.

Necatî Bey
Ahmet Paşa
Ali Şir Nevaî
Çağatay şairidir. Eserlerini Çağatay Türkçesi ile yazmıştır.

Lirik şiirleri vardır.

Çok sayıda eser vermiş önemli bir şairdir. Otuza yakın eseri vardır.

Edebiyatımızdaki ilk şairler tezkiresi olan (biyografi) Mecalisü’n-Nefais ona aittir.

Hamse’si de ünlüdür.

Muhakemetül-lûgateyn adlı eseri ünlüdür. Eserde Türkçe ile Farsçayı karşılaştırarak Türkçeyi üstün tutmuştur. Eseri, o dönemde Türkçenin ikinci plâna itilmesine tepki olarak ve yeni yetişen şairlere Türkçenin de üstün bir şiir dili olduğunu kanıtlamak için yazmıştır.

16. yy.
Bakî (1526-1600)
Divan şiirinin üstatlarındandır.

Kanunî döneminin ihtişamı onun şiirlerine de yansımıştır.

İyi bir medrese eğitimi almıştır.

Çeşitli medreselerde müderrislik yapmıştır. Kadılık görevlerinde bulunmuştur.

Çok istediği şeyhülislâmlık mertebesine gelememiştir.

Rindane gazel şairidir. Dünya zevkini, hayattan kâm almayı prensip edinmiştir.

Daha çok din dışı konuları işlemiştir. Aşk, tabiat, devrin zenginliği şiirlerinin konularıdır.

Şiirlerinde tasavvufa da yer vermiştir.

Ahenkli bir dili vardır. söyleyişe önem vermiştir.

Söz sanatlarını da başarıyla kullanmıştır.

Sultanuş-şuara unvanını kazanan şair, divan şiirini İran şiiri seviyesine yükseltenlerdendir.

Divanının yanı sıra başka eserleri, nesirleri de vardır.

Kanunî Mersiyesi meşhurdur.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://forumsaphira.yetkin-forum.com
 
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ 3
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Eğitim Genel :: Ödev Arsivi :: Edebiyat-
Buraya geçin:  
forum kurmak | ©phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Son tartışmalar