Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
Forum İstatistik
Forum Saphira'ya Hoşgeldin; Misafir
Senin Toplam 0 Mesajın Var.
Tarihinden Beri Bizimlesin
Son Ziyaretiniz:
Son Üyemiz : https://forumsaphira.yetkin-forum.com/u157

5835 Gündür yayındayız
2162 Konumuz var
9233 Mesaj gönderildi
Senden İyi Olmasın 155 Kullanıcımız Var
Saat Kaç?
En son konular
» kısacaa ßhenn :)
Theodor Wiesengrund Adorno Icon_minitimeCuma Ara. 31, 2010 4:52 pm tarafından ilkerarslan

» Yine Yeniden Saphira' 10
Theodor Wiesengrund Adorno Icon_minitimeÇarş. Ekim 06, 2010 1:26 pm tarafından AdminCem

» herkese selamlar .)
Theodor Wiesengrund Adorno Icon_minitimeÇarş. Ekim 06, 2010 12:50 am tarafından AdminCem

» evet ben yeniyim (:
Theodor Wiesengrund Adorno Icon_minitimeÇarş. Ekim 06, 2010 12:50 am tarafından AdminCem

» - ******ün Hayatı Anıları ****** resimleri yazıları -
Theodor Wiesengrund Adorno Icon_minitimeÇarş. Eyl. 29, 2010 4:02 pm tarafından rtnrtn

» EmRe ayDıN fotoLaRı 2...
Theodor Wiesengrund Adorno Icon_minitimeÇarş. Haz. 23, 2010 7:05 pm tarafından matraq.xD

» kaLan sağLaR seNin oLsuN..(RESİMLİ)
Theodor Wiesengrund Adorno Icon_minitimeÇarş. Haz. 23, 2010 7:03 pm tarafından matraq.xD

» Bu keZ anLadım ( resımLı)
Theodor Wiesengrund Adorno Icon_minitimeÇarş. Haz. 23, 2010 7:03 pm tarafından matraq.xD

» içecek şişelernden sanat..
Theodor Wiesengrund Adorno Icon_minitimeÇarş. Haz. 23, 2010 6:58 pm tarafından matraq.xD

» yumuRta kabukLaRına bakıNn süpeRr bnce ;)
Theodor Wiesengrund Adorno Icon_minitimeÇarş. Haz. 23, 2010 6:57 pm tarafından matraq.xD

En iyi yollayıcılar
muzur_kedi
Theodor Wiesengrund Adorno Vote_lcapTheodor Wiesengrund Adorno Voting_barTheodor Wiesengrund Adorno Vote_rcap 
AdminCem
Theodor Wiesengrund Adorno Vote_lcapTheodor Wiesengrund Adorno Voting_barTheodor Wiesengrund Adorno Vote_rcap 
*ßOnNy--girL*
Theodor Wiesengrund Adorno Vote_lcapTheodor Wiesengrund Adorno Voting_barTheodor Wiesengrund Adorno Vote_rcap 
ßüshRa
Theodor Wiesengrund Adorno Vote_lcapTheodor Wiesengrund Adorno Voting_barTheodor Wiesengrund Adorno Vote_rcap 
ßaTeRiST DeN!Ss
Theodor Wiesengrund Adorno Vote_lcapTheodor Wiesengrund Adorno Voting_barTheodor Wiesengrund Adorno Vote_rcap 
saphira_smge
Theodor Wiesengrund Adorno Vote_lcapTheodor Wiesengrund Adorno Voting_barTheodor Wiesengrund Adorno Vote_rcap 
Angelic Girl
Theodor Wiesengrund Adorno Vote_lcapTheodor Wiesengrund Adorno Voting_barTheodor Wiesengrund Adorno Vote_rcap 
PeSiMiST_SaGoPa_KaJMeR
Theodor Wiesengrund Adorno Vote_lcapTheodor Wiesengrund Adorno Voting_barTheodor Wiesengrund Adorno Vote_rcap 
baqtery
Theodor Wiesengrund Adorno Vote_lcapTheodor Wiesengrund Adorno Voting_barTheodor Wiesengrund Adorno Vote_rcap 
JeLibon
Theodor Wiesengrund Adorno Vote_lcapTheodor Wiesengrund Adorno Voting_barTheodor Wiesengrund Adorno Vote_rcap 
Program İndir
Spor Haberleri
Anket
Yeni Tema Ve Arkaplanımız Nasıl???
Süper Ötesi
Theodor Wiesengrund Adorno Vote_lcap67%Theodor Wiesengrund Adorno Vote_rcap
 67% [ 2 ]
Öğğ İğrenç
Theodor Wiesengrund Adorno Vote_lcap0%Theodor Wiesengrund Adorno Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Ne İyi Ne Kötü Fifty Fifty
Theodor Wiesengrund Adorno Vote_lcap33%Theodor Wiesengrund Adorno Vote_rcap
 33% [ 1 ]
Toplam Oylar : 3
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
Adminle İletişim
Destekleyenler
free forum
Sitemizi Destekle
https://forumsaphira.yetkin-forum.com/tell_friend.forum?f
Facebook Ekle
Cem Agirgez

Kartınızı Oluşturun
Istatistikler
Toplam 155 kayıtlı kullanıcımız var
Son kaydolan kullanıcımız: ilkerarslan

Kullanıcılarımız toplam 9233 mesaj attılar bunda 2162 konu

 

 Theodor Wiesengrund Adorno

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
AdminCem
Site Kurucusu
Site Kurucusu
AdminCem


Erkek Mesaj Sayısı : 1554
Ruh Halim : Theodor Wiesengrund Adorno Manyak10
Kayıt tarihi : 29/05/08


Başarı:
Theodor Wiesengrund Adorno Left_bar_bleue1000/1000Theodor Wiesengrund Adorno Empty_bar_bleue  (1000/1000)
Rep Puanı:
Theodor Wiesengrund Adorno Left_bar_bleue944/1500Theodor Wiesengrund Adorno Empty_bar_bleue  (944/1500)

Theodor Wiesengrund Adorno Empty
MesajKonu: Theodor Wiesengrund Adorno   Theodor Wiesengrund Adorno Icon_minitimePaz Haz. 01, 2008 1:10 pm

Theodor Wiesengrund Adorno:
(1903- ' 1969) Toplumbilim, ruhbilim ve müzik- bilim alanlarında da çalışmış, Frankfurt ' Okulu'nun "eleştirel kuram"ının felsefi mimarlarından olan Alman düşünür. Sonraları tüm felsefece görüşlerine damgasını vuracak olan Kant'ın Arı Usun Eleştirisi adli kitabını toplum eleştirmeni ve sinema kuramcısı Siegfried Kracauei le birlikte I. Dünya Savaşı'nın bitmesine yakın her cumartesi öğleden sonraları okumaya başladı. Kracauer'in rehberliği Adorno'ya, bu kitabın yalnızca bir bilgikuramı kitabı olmadığını, aynı zamanda tinin tarihsel konumunun da okunabileceği kodlanmış bir metin olduğunu düşündürttü. Annesinin ve kızkardeşinin etkileriyle müziğe karşı beslediği ilgiyi beste yapmaya dek vardırır düşünür II. Dünya Savaşı yıllarını ise Cafifornta'da sürgünde geçirdi. Adorno, 1924'rı Joham Wolfgang Goethe Universitesi nde Edmund Husserl üzerine yazdığı tezi tamamlayarak fesefe doktoru derecesini aldı. Bir yıl sonra Alban Berg ile kompozisyon çalışmak ve Arnold Schoenberg etrafinda toplanmış müzisyenlere, bestecilere katılmak için Viyana'ya gitti. Viyana gezisinin Adorno üzerindeki etkisi çok kalıcı oldu; "yeni müziğin' hem önde gelen bir savunucusu oldu, hem de felsefece biçemi Schoenberg ile Bergin "atonal" kompozisyon tekniklerinin izlerini hep taşıyacak hale geldi. Frankfutt'taki çalışmalarına dönen Adorno, Kierkegııard Konstrııktion der Astetichen (Kierkegaard: Estetik Olanın Kuruluşu , I933) adli kitabıyla doçentlik sınavını verdi. Bu güç kitapta üç konu daha bir öne çıkmaktadır: a) Kierkegnard' da, öznellik kavramında olduğu gibi, varoluşsal öğeleri soyut kategorilece dönüştürmek yoluyla varoluşçuluğun somutlaşma arzusunun açığa çıkarılarak eleştirilmesi; b) şeyleşmiş toplumsal dünyanın yani kişilerin üzerinde baskı kuran öznelligin savlarına kayıtsız kalan kurumlar dünyasının bir okuması; c) tanrıbilimsel düşüncelerin tarihsel ve maddi somutlaştırılmasının sağlanması girişimi. Adorno, Hitler Almanyasi’ ndan 1934' te kaçarak Oxford'a Memın College'a geldi. Burada geçirdiği üç buçuk yıl içinde o zamanlar arkadaşı Max Horkheimer’in yönetimindeki Institut für Sozial (Toplumsal Araştırmalar Enstitüsü) dergisine makaleler yazdı; daha .sonra 1956'da yayımlanacak Husserl üzerine bir kitap hazırladı. II. Dünya Savaşı yıllarını ABD'de geçiren düşünür bu sıralarda Horkheimer ile ortaklaşa Dialektik, derAufklarung (Aydınlanmanın Diyalektiği, 1947) adlı kitabı yazdı. Savaş sona erince Enstitü'yü yeniden kurmak için Frankfurt'a dönen Adorno izleyen yirmi yıl içinde müzik, edebiyat eleştirisı, toplumsal kuram ve felsefe üzerine çığır açıcı pek çok kitap ve makale yazdı. Örneğin, 1957 tarihli "Sociology and Empirical Research" (Toplumbilim ve Deneysel Araştırma) adli makalesi artık, 1960'larda Almanya'yı kasıp kavuran "olguculuk tartışması"nın başlatması sayılmaktadır. Adorno'nun iki önemli felsefe kitabı da bu dönemde yazılmıştır: Negative Diyalektik (Olumsuzlayıcı Diyalektik, 1966 ile Astetiche Theorie (Estetik Kuramı, 1970). Adorno'nun felsefesi, içinde yaşadığı toplumsal dünya anlayışına gösterdiği bir tepki olarak okunabilir. O, ileri Ban toplumlarının Mark’ın çözümlediği kapitalist üretim ilişkileriyle kurulmuş olduğundan asla kuşku duymamış, özellikle de Mark’ın meta fetişizmi ile kullanım değerinin değişim değerince baskı altına alındığı. konusundaki görüşlerine tümüyle kalmıştır. Adorno ayrıca iktisadı biçimlendiren düzeneklerin aynısının sonuçta kültürel etkinlikleri de belirdiği düşüncesini de benimser. Sermayenin, iktisadı ussallaştırmasının doğal sonucu tahakküm ve yoksulluk (kabaca söylenirse "adaletsizlik' olurken, kültürün ussallaştırılmasının sonucu yabancılaşma ve anlamsızlık (kabaca söylenirse "yoksayıcılik' olmaktadır. Avrupa'da faşizmin yükselmesinin ve işçi hareketlerinin çözülmesinin ardında yatan -ve daha sonraları Yahudi Soykırımı ile doruğuna ulaşan- nedenlere karşılık Adorno, modern dünyanın toplumsal ve iktisadi örgüsüne sinmiş gerçekten kayda değer ilerici eğilimlerin varlığından kuşku duymaya başladı. Hatta modern toplumların ussallaştırılması tasarısının tamamlanmış olmaktan uzak olduğuna ve dolayısıyla içgüdüsel olarak ilerici toplumsal oluşumların gelişmeci kesimleri de içinde olmak üzere Marx'ın tarih kuramının da egemen kapitalist üretimininkine benzer ussallaştırma yapıları talep ettiğine inanmaya başladı. Adorno'ya göre modernliğin en köklü ikilemlerinin kökeninde usun ve ussallaştırmanın bu yapıları varsa, modernliğin bunalımı temelde "usun bunalımı" demektir. Her şeyden önce gerekli olan da usun eleştirilerek tedavi edilmesidir. Adorno'nun modern usun bunalımının merkezinde yöntemin, çözümlemenin, sınıflandırmanın, evrenselliğin ve mantıksal dizgeliliğin her şeyden önce geldiği modem bilimsel usçuluğun olduğuna inancı tamdır. Adorno nesnelerden kökten bir biçimde bağımsız tanımlanan usun dağıldığını, bozulduğunu ileri sürer. Aydınlanma’nın Diyalektiği ’nde Adorno, ussallığın soykütüğünü çıkarmayı amaçlar. Aydınlanma, insanın korkularının ve umutlarının bulaştığı doğal dünyaya, söylenlere karşıdır. Usun söylenden üstünlüğü varsayımı, böylelikle, usun insanbiçimci yansımalarından kurtuluşu haline gelir. Us dünyayı öznel izdüşümlerden çok nesnel bir biçimde resmeder. Adorno, bu abartılı us tablosunu hem biçim hem de içerik bakımından çelişkili bulur. Ona göre söylen de us da insanlığın kendisini söylensel güçlerden kurtarmak gereksinimlerini karşılamak ve tutkularını doyurmak için doğal dünya üzerinde denetim kurma savaşımı sonucu ortaya çıkmıştır. Demek ki, aydınlanmış usun özerkliği varsayımı için gerekli biçimsel nitelikler, gerçekte insanın doğayla savaşımı içinde insanın soykütüğü üzerinde temellenmektedir. Aydınlanmış us nesnel değildir; doğayı denetim altında tutmak isteyen insanın tutkularının hizmetindedir. böylesi bir us insanın ayakta kalma güdüsünün somutlaşmasıyla, dolayısıyla ancak kendisi bir araç oldukça anlam kazanır. Adorno'nun felsefece duruşu ya da etkinliği, kendisini açıkça sanatsal modernliğin eylemlerine ve yazgısına bağlar; bu nedenle de iç tutarlılığı eksiksizdir. Adorno felsefenin foyasını ortaya çıkarmak ister; usçuluğu ve anlama yetisini , bunların “özdeşi olmayan ötekisiyle” temellendirmek ister. Adorno’nun diğer önemli yapıtları arasında Arnold Schönberg’in atonal müziğini müzikal modernizmin en üst noktası olarak savunduğu Philosophie der Neuen Musik (Yeni Müziğin Felsefesi -1949); somut bireysel deneyimin modern , burjuva toplumundaki yokoluşuna ilişkin düşüncelerini yansıtan 153 çarpıcı aforizmadan oluşan Minima Moralia (1951); Husserl’e ilişkin , görüngübilimin kaçınılmaz soyutluğu ya da aradığı somutluğu yitirmeye yazgılı oluşu üzerine duran ve yoğun bir okuma sonucu ortaya çıkan Bilgikuramının Özeleştirisi: Husserl İle Görüngübilimsel Çatışkılar Üstüne İncelemeler ,1956); Hegel Üzerine Denemelerden oluşan , Hegel Üstüne Üç Çalışma ,1963ile Heidegger’in varoluşçuluğunu soyut ve tarih dışı olarak yorumladığı Sahicilik Jargonu sayılabilir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://forumsaphira.yetkin-forum.com
 
Theodor Wiesengrund Adorno
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Eğitim Genel :: Ödev Arsivi :: Felsefe Bölümü-
Buraya geçin:  
forum kurmak | ©phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Son tartışmalar